Vinkeveense plassen 2

Ondanks stijgende koers verlies voor H2
20 oktober 2008

Vrijdag 17 Oktober moest Rabobank heren 2 spelen tegen Velsen heren 1. Na een aantal wedstrijden verloren te hebben, en de vele hoofdbrekers over teamsamenstelling achter ons, was het nu het moment om te laten zien dat trainingsintensivering en teambuilding zijn vruchten afwerpt.

Begin van de wedstrijd liep al goed, er waren nieuwe stickers voor het wedstrijdformulier, Ton had werkdagen gehad van 12 uur, alles leek te kloppen. Velsen had deze avond niet meer dat 6 mensen op de been kunnen brengen. Heel Heren 2 was aanwezig. Inspelen ging goed en iedereen had de wil om lekker te spelen. Als daaruit een winst zou komen dan zou dat nog lekkerder zijn.

Set 1 begint: De trainer/coach vergist zich nog steeds in de opstelling, en zet dus altijd Rein in eerste instantie op de verkeerde plek. Gelukkig weet Rein wel waar hij moet staan. Tino start ook in de basis, samen met Tim en Ton, de middenmannen. Arjan op de diagonaal met Rick de spelverdeler. Eerste set begint en Velsen verrast met een paar keiharde aanvallen. Rein krijgt de volle laag, maar laat zich niet van de wijs brengen. Rabobank heren 2 wankelt, maar bijt zich vast. Tino kopt de bal perfect, Tim raakt op stoom, en scoort een geweldige bal. Helaas 15-25 voor Velsen.

Set 1 liet al zien dat Heren 2 nu goed kan passen en een team is. Set 2 gaat van start Ingmar en Sven komen erin voor Rick en Arjan. Nu gaat echt goed, de harde aanvallen worden geblokt, de aanval scoort meer, en veel, heel veel wordt gered. Deze set is voor ons, het "ons" gevoel stijgt ook enorm. Tweede set winst voor ons: 25-13.

Derde set heeft dezelfde opstelling, deze opstelling wint, dus hebben ze verdient te blijven staan. Helaas de derde set kenmerkt zich door zwijnballen, en opeens is veld twee veel belangrijker geworden, daar gaat dames 1 beginnen. De concentratie is een beetje weg, en kan Velsen een eindsprint maken van 23-17 naar 23-25. Jammer maar helaas. Deze set hadden we moeten winnen.

De vierde set gaat van start, Erik en Arjan komen in het veld, maar ook helaas werd deze set verloren door heren 2 met 20-25. Toch was het een avond met een winstgevoel. Heren 2 is de goede weg ingeslagen. Passing was goed. setup gevarieerd. En de aanval werd al sterker. Geweldig dat Rabobank Heren 2 in zo een korte tijd een team is geworden. Het publiek heeft genoten, en ook iedere speler van heren 2 ging met een goed gevoel (en wat alcoholische versnaperingen) naar huis.

De volgende teambuilding sessie was gepland op Sven zijn verjaardag, alleen was dit de dag na deze wedstrijd, en dat zou echt te vol worden. En vol, vol, vol doen we niet meer aan. Of het moet zijn vol, vol, voldoende lol in het spelletje...

Erik

Bron: Erik