Prachtprestatie H4 in een bloedstollende thriller!
18 november 2006

Vrijdag 17-11 stond de wedstrijd tussen H4 en Kombysport H2 op het program. Niemand had van te voren kunnen voorspellen welk een thriller dit zou worden. Helaas was onze formatie niet compleet. Adriaan had buikloop en wilde dit graag tot in detail uitleggen, maar in het kort kwam het er op neer dat hij ook de wedstrijd moest laten lopen. Jonathan was er wel, maar stelde het zeer op prijs om niet ingezet te worden vanwege verplichtingen elders en onze Wil lag met Corna onder een kiwiboom. Maar als de nood het hoogst is hebben we altijd Leroy, die zich wonderbaarlijk snel aanpast aan onze spelstijl en het zware gemis van de basisspelers doet vergeten.

We begonnen de wedstrijd gespannen omdat tijdens het kopje koffie Jan ons al wist te vertellen dat we tegen een zeer geroutineerd team dat weinig fouten maakt en bovendien heel slim speelt. Het resulteerde al snel in een ruime achterstand, maar toch voelde het goed. De spanning maakte plaats voor zelfvertrouwen en we liepen snel in. Het werd een bloedstollende strijd en de eerste set werd zelfs gewonnen met 26-24. De tweede set ging wederom gelijk op en ook deze set konden we op onze naam schrijven met 25-20.

Nu maakte het zelfvertrouwen plaats voor euforie. Tja, dan gaat het natuurlijk fout. De pass komt niet aan, de aanval eindigt tegen de muur. Op het dieptepunt in deze set was de stand 21-12 in ons nadeel. Opeens was de overwinningsroes verdwenen en een time-out met een goed gesprek het enige middel om de rug te rechten. We moesten weer terug in de schoenen. En zowaar…. we scoorden het ene punt na het ander en kwamen terug tot 23-23. Het fanatieke publiek (Ria en Renate) stond op de banken en de overige fanatieke aanhang (Anneke en Trudie) kwam van de tribune om de siddering op het veld te kunnen voelen. Toch moesten we de derde set met 23-25 aan de tegenstander laten. Ook de vierde set werd spannend, zoniet zeer spannend. Toch op het allerlaatste moment ging het mis, Kombysport won met 24-26.

Een vijfde set, de meeste van ons team wisten van het bestaan niet eens af. We hebben dit seizoen en ook vorig seizoen geen vijfde set gespeeld. Nu stonden we ervoor, met spieren die pijn begonnen te doen, met polsen die wilden kantelen. Een blik op de klok in de zaal deed ons schrikken, het vermeldde 0.40 uur. Voor een ander van onze leeftijd bedtijd, maar niet voor ons. Wij moesten nog een keer alles geven. Weer de spanning die ons al snel op een 4-1 achterstand bracht. Toch konden we tijdig het juiste spelritme weer hervatten en de set, en hiermee de wedstrijd, winnen met 15-12.

Een prestatie van formaat en gelukkig bleek de klok in de zaal een uur voor te staan.

Leroy bedankt voor je inzet en Ingmar bedankt voor de telling.

Kees

Bron: Kees