Vinkeveense plassen 2

Easy start, daarna minder easy.. D2 wint met 0-4!
22 september 2009

Op de eerste competitieavond, maandag 21 september, speelde de Oudenallen-Haaxman equipe haar eerste wedstrijd. Dit seizoen niet meer richting Amersfoort, maar richting Haarlem en Amstelveen, naar sporthallen waar we een aantal jaren niet zijn geweest. En in de tweede klasse dusss.. Maar de vloer in Amstelveen is natuurlijk helemaal lekker, dat zat al mee. En met nieuw blij talent Kellie erbij, dat zit ook mee :)

De eerste set begon een soort van spannend. Iedereen was natuurlijk razend benieuwd hoe de tegenstand zou zijn in de nieuwe poule. Het begon voortvarend, vooral onze services waren goed en op diverse reeksen hadden de Amstelveensen geen antwoord, vele ballen ketsten weg. Vrij snel stond daar de 6-25 op het telbord. Zo'n duidelijk uitslag hadden we lange tijd niet gezien..

De tweede set ging lekker door. Er kwamen iets meer ballen terug, vaak erg onregelmatig maar we hadden de kop er goed bij en reageerden alert. Het was allemaal nog niet top netjes maar de bal was rond en ging aardig rond en er waren leuke combinaties: 13-25.

In de derde set kwam Martinus op dreef. Er kwam meer rally en ze maakten vaker een punt, onze service werd wat tammer, wat meer foutjes ook. En de rode rakkers wisten nu ook een aantal services op rij te scoren door een wat minder lopende pass. Via 9-11 bleven we steeds iets achterlopen, pas in de 20 gingen we daar toch over heen en sloten af met toch een behoorlijk spannende 24-26.

De Martinus dames gingen vlot van start in de 4de set en namen gelijk een aardige voorsprong. Eerst was het rommelig aan Vinkeveense zijde maar toen werd de koe bij de kladden gepakt.
Er werd keurig in drieën gespeeld, pass was weer netjes, en ook de verdeling en het afmaken. Als een gedegen Diesel kwamen we weer terug en pakten de set gelukkig met 21-25. Het was geen top intensieve wedstrijd maar wel weer eens superleuk om met 4-0 te winnen!

Bron: mi