Vinkeveense plassen 2

Atalante JA1 – Allides JB2: 3-0 (een beetje cool)
27 september 2009

De eerste wedstrijd is gebruikelijk een gebeuren van spanning. Dat is bij alle takken van sport. Een eerste etappe van een grote wielerwedstrijd kent altijd de vele valpartijen. De eerste wedstrijd van het voetbalseizoen wordt getypeerd door verrassende uitslagen. Bij de eerste uitvoering van een musical staan de speelster en spelers stijf van de zenuwen. En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven en ja hoor de eerste keer is toch ook een beetje spannend.

Vrijdag 25 september begon het seizoen voor Atalante JA1 met een wedstrijd tegen onze Haarlemse vrienden Allides JB2. Het was om 18.40 uur al een drukte van belang in de kamer van moeders (de moeder van Annemarie en Inge). Zenuwachtig werden de wedstrijdformulieren ingevuld, waar is mijn pen? Scheidsrechters die de spelerskaarten willen zien, maar die nog niet geheel in orde zijn. Geknoei met die vreselijke spelersnummers. Degene die dat verzonnen heeft adviseren wij nogmaals een cursus logisch nadenken te volgen. Al met al een hectische en gespannen boel.

Hoe zat het dan met onze jongeheren? Voor degene die het nog niet weet zullen wij ze nog een keer voorstellen. Jeroen Verrips (killing Jo), Sam Ruizendaal (smashing Sam), Jasper van de Bosch (Jasper Underwear), Yorick van Schie (The Master), Brent Schreurs (The new guy), Regi Pothuizen (The distributor) en de nieuwe man in ons team Arjan Nelis (The newest bloke). Onze jongens waren rustig aan het inspelen en lieten alles gelaten langs hun heen gaan. Ze bekeken de tegenstander en een eerste analyse was als snel geboren “let op die kleine krullenbol, die kan goed serveren”. Alleen er was toch iets opvallend. Waar was Jasper Underwear?

Onder strakke leiding van Mariska van der Spoel begon de eerste set. We zagen al snel dat Atalante de bal maar over het net speelt het punt vanzelf werd gewonnen. Dus het werd dan ook 25-15. De tweede set was eerder afgelopen dan dat die begonnen was. Uitslag 25-8.

Aha, daar is Jasper. Ik loop naar Jasper toe waarom hij zo laat was. Jasper antwoordde daarop dat hij dit met het team had afgesproken. Hij moest immers werken. En kijk zei Jasper, ik ben er nu om de derde set te spelen. Er zal toch best wel 1 speler een beetje moe zijn. Ik kijk Jasper vol ongeloof aan en denk “dat is cool”. De set werd met 25-17 gewonnen.

De coaches
Ricardo en Carl