Het seizoen voor Atalante Dames 1 is weer gestart!
04 oktober 2009

Zaterdag 3 oktober speelde het eerste damesteam van Atalante gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame in Soest tegen Sovoco Dames 2. Om 18:00 uur mochten de dames aantreden op het veld om een lekker potje te ballen.

De dames hebben in augustus en september al een aantal oefenwedstrijden gespeeld in De Meern en Amsterdam om alvast weer een beetje in het wedstrijdritme te komen. Na een lekkere zomerse vakantie moet iedereen altijd weer een beetje in het spel groeien en aan elkaar wennen. Ook zijn er een aantal positiewisselingen in het team.

Zo is Suzan van de buiten/diagonaal positie naar de midden/diagonaal positie gegaan. Irma is van de spelverdeling weer terug op haar oude plek, de diagonaal, maar zij zal ook af en toe nog als spelverdeelster te zien zijn. Carin is van de middenpositie naar de buitenpositie gegaan maar kan eventueel ook nog op het midden worden ingezet. De rest van het team is gelijk gebleven, Marlieke als libero, Astrid en Mirjam op de buitenpositie, Loes op het midden en Nancy wordt ingezet waar mogelijk. Nancy die nu nog aan het genieten is van haar honeymoon zal de komende weken weer rustig aan gaan meetrainen en kijken hoe het gaat met haar arm.

Dan hebben we ook nog een nieuwe dame in het team, al hoewel, heel nieuw is ze eigenlijk niet. Marleen Sondermeijer is het team weer komen versterken en zal de middenpositie voor haar rekening nemen. Ze is er een jaartje tussenuit geweest in verband met een studie die ze gevolgd heeft, maar ze heeft het afgelopen seizoen in het tweede damesteam al wat wedstrijden meegespeeld. Zo ziet het team er voor dit seizoen dus uit. Natuurlijk is trainer/coach Sjaak Immerzeel ook weer van de partij om de dames naar de top te brengen.

De eerste wedstrijd werd helaas nipt met 3-2 verloren maar afgelopen zaterdag werd vol goede moed aan de tweede competitie wedstrijd begonnen. Sovoco is een nieuwe ploeg in de poule dus het was even afwachten wat voor team we zouden treffen. De Atalante dames gingen in ieder geval goed van start. Er werd geconcentreerd gespeeld en de tegenstanders konden goed onder druk gezet worden. De eerste set werd dan ook gewonnen met 25-22.

De tweede set was Sovoco even helemaal de weg kwijt. Atalante maakte hier natuurlijk meteen gebruik van. De servicedruk was hoog en de aanvalsters sloegen elke bal raak waardoor er weinig ballen terugkwamen. Er werd lekker ontspannen gespeeld en de sfeer zat er goed in. Deze set werd met gemak gewonnen met 25-7.

Ook de derde en de vierde set liepen lekker. De meiden wilden niks meer uit handen geven en gingen voor de volle 5 punten. De passes kwamen goed waardoor de set-uppster het spel goed kon verdelen onder de verschillende aanvalsters. Coach Sjaak was blij met zijn team en stond met een grote glimlach op zijn gezicht langs de kant. De Atalante dames pakten ook de laatste 2 sets met 25-16 en 25-20. Een dikke 4-0 overwinning dus voor Dames 1 gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame.

Vrijdag 9 oktober zal de volgende wedstrijd gespeeld worden om 19:15 uur in Zaanstad. De eerstvolgende thuiswedstrijd staat gepland op vrijdag 16 oktober om 20:00 uur in De Boei te Vinkeveen.

Bron: Ca3