Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

H1 - Sta op uit Azië
08 oktober 2009

Dit is de letterlijke vertaling van Kia, het nog relatief jonge automerk uit Korea. En inderdaad de Kia komt uit Azie, maar het deel “sta op” was tot op heden niet zo goed te plaatsen, tot woensdagavond 7 oktober althans. In eerste instantie was er nog de veronderstelling dat je uit respect zou moeten opstaan voor dit automerk, maar nu is gebleken dat het iets letterlijker gezien moet worden, indien de Kia het niet meer doet, sta je op en zoekt een alternatief.

De mannen van A-side Heren 1 zouden om 19:30 verzamelen in Waverveen om zo binnendoor richting Haarlem te vertrekken voor hun wedstrijd tegen Haarlem Heren 3. De Beyneshal was het doel en onderweg konden we Robert mooi oppikken. Nu is het voor Vinkeveners algemeen bekend dat de wegen in Waverveen nogal ruig zijn waardoor er nogal wat eisen worden gesteld aan de auto en zijn onderdelen. Zoals gemeld is de Kia een jong merk en kinderziektes ontbreken dan ook niet. Een van die kinderziektes is Progeria, beter bekend als de verouderingsziekte, waarbij in de menselijke vorm het lichaam zeer snel verouderd. Hoe de ziekte is overgedragen aan het automerk is niet bekend, maar dat de auto van Martijn er aan lijdt is overduidelijk gebleken op de hobbelwegen in Waverveen. Een Kia uit 2004, waar halverwege de rit op de N201 een uitlaat half onderuit valt, is anders niet te verklaren. Martijn zag zich genoodzaakt om te keren, met Rick en Sven aan boord, om na het opstaan uit de Kia, plaats te nemen in de solide bolide van Sven.

Bas en Frans zetten de reis voort om Robert op te halen. Natuurlijk was het veld leeg bij aankomst, en konden we in theorie op tijd beginnen, maar het wachten was natuurlijk op Sven en zijn passagiers. Een kwartier na de geplande aanvang konden we beginnen met Rick op de bank en Erik Raket als coach. Dat de A-side mannen ook zonder een gedegen warming-up kunnen volleyballen, bleek na een eenvoudige 18-25 winst in de eerste set. Met Rick weer in de gelederen werd ook de tweede set redelijk makkelijk gewonnen met 17-25. Een gedegen pass, waar ook nu weer Robert en Leonard in uitblonken en een sterk aanvallende Sven leverden het tweede wedstrijdpunt op.

Bas en Robert stonden op een bijna 100% score, maar ook nu weer herpakte de tegenstander zich in de derde set, met een sterker blok op het midden, een laatste krachtinspanning om nog punten in Haarlem te houden. Tot het laatst ging deze set gelijk op en net als zaterdag haalden de A-side mannen met 24-26 ook dit wedstrijdpunt binnen. Ook nu was de tegenstander gebroken en na 16-25 konden we met 5 punten in de zak van een biertje met bittergarnituur genieten, ter ere van Bas zijn 27e verjaardag. Na nog enkele malen feestelijk geproost te hebben, vonden ook wij het tijd voor Kiha, wat zoveel betekent als: “sta op uit Haarlem”.

Vrijdag 16 oktober komt SAS Heren 1 zijn punten inleveren in Vinkeveen, u bent van harte welkom om 21:00 hr in de Boei.

Bron: Frans