Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Zuur verlies voor Atalante Dames 1
11 oktober 2009

Zaanstad- Vrijdag 9 oktober moesten de dames gesponsord door Krijn Verbruggen Schoeiing- Grond en Baggerwerken en Haaxman Lichtreclame spelen tegen Zaanstad D3 in Zaandam.

Het team van Sjaak Immerzeel vertrok al vroeg naar Zaanstad vanwege de filegevoeligheid. Om 18.00 uur was het team in de sporthal aanwezig.

Met een kleine selectie begon Atalante D1 aan de eerste set. Onzuiverheid in pass en aanval zorgde er voor dat Zaanstad op gelijke hoogte bleef met Atalante. Na een uitblinkende aanval van Marleen Sondermeijer belandde Marleen op de voet van Astrid de Water. Helaas moest hierdoor Marleen vervangen worden door Nancy Lijten-Schockman. Nancy moest doorspelen op de middenpositie. Het ging een hele tijd gelijk op. Ondanks het setpoint van Atalante D1 trok Zaanstad D3 uiteindelijk aan het langste eind. Ze wonnen deze set met 26-24.

De tweede set werd weer gedreven begonnen door Atalante. In het begin van de set kwam Atalante op een voorsprong van 5-0. Het was Zaanstad dat steeds terugkwam. Irma Schouten kon het midden goed bedienen. Zowel Carin van Tellingen als Suzan Heyne konden lekker aanvallen. Atalante kwam net als in de eerste set als eerste bij de 20 punten. Toch was het weer Zaanstad dat de set naar zich toetrok met 25-23.

De derde set ging wederom gelijk op. Wisselend spel, goede aanvallen gecombineerd met goede services zorgden ervoor dat Atalante weer op een voorsprong kon komen. En ook deze set was het weer Atalante die als eerste bij de 20 punten kwam. Helaas werd er vanaf dat moment nog maar moeizaam gescoord. Zaanstad maakte haar punten wel en kwam dichterbij. Helaas wisten de Zaanse aanvalsters de ballen aan het net wel te benutten en Zaanstad deze set met 27-25.

De vierde set was een kopie van alle vorige sets. Atalante bleef onrustig spelen. Door de smalle selectie was er voor coach Sjaak Immerzeel geen mogelijkheid om te wisselen. Atalante D1 moest het zelf oplossen. Het spel bleef nog steeds wisselend. Net als de vorige set scoorde de middenaanval regelmatig, maar toch was dit niet voldoende om tot een overwinning te komen. Ook deze set was close, verlies met 26 -24.

De dames van Atalante konden met opgeheven hoofd het veld
verlaten. Atalante D1 nam helaas door dit nipte verlies 0 punten mee terug naar Vinkeveen. De volgende wedstrijd hoopt Sjaak Immerzeel weer compleet te zijn om een goede wedstrijd en overwinning op de lijst te zetten.

Vrijdag 16 oktober spelen de Atalante dames om 20.00 uur tegen AVV Keistad D2  in de Boei in Vinkeveen.

Bron: Irm